STRIKA


Ovaj dan nisam nameračio za kupanje. Danas idemo do Rijeke pa onda reših da se i spremim. Na internetu sam pročitao mnoge stvari o Rijeci, da kad dođem budem upoznat sa istorijom, zbivanjima, kulturom. 
Prvo smo naišli na Kantrida.Slikovni rezultat za rijeka kantrida stadionLep stadion, smestio se uz obalu i stene i spada među tri najneobičnija stadiona u svetu koji je sagrađen 1912 godine. U samom centru Rijeke sestra me je ostavila. Dogovorili smo se kada i gde da se nađemo. Ostalo mi je da vidim ostale delove grada.
Prvo je Korzo, šetalište, gradska žila kukavica. Široka ulica. Mnoštvo kafića duž ove šetnice, gradski toranj a onda gradska pijaca, prepuna svega i svačega, normalno i ribe, morske. Video sam ribe za koje ne znam ni kako se zovu. Katedrala Sv. Vida započete oko 1600. godine, kopija venecijanske crkve Santa Maria della Salute, i portret Franje Ksaverskog, zaštitnika turista. Još sam uspeo da vidim trg Ivana Koblera i onda sam se morao sam naći sa sestrom.
A nisam ni upola video znamenitosti Rijeke. Popili smo kafu, nažalost ne onu crnu tursku jer je nisu imali, da li zbog onog "turska" ili zbog nečeg drugog. I već je bilo posle podne.
Kako je vreme proletelo. Vratili smo se, ručali, i to bogovski.
Dogovor je bio da obiđemo i groblje. Danas ću ići da vidim gde je strika sahranjen. Išli smo kolima, trenutno i ne znam drugi način voznje osim kolima, ali ću već od sutra da se vratim pedaliranju. Vrlo lepo groblje, malo, u kamenu opatijskom. Sa tugom sam gledao spomenik sa natpisom - KLET. Mnoge su mi se misli motale po glavi, moja mama, moj tata, braća, strika, tetka... mnogo...
Vratili smo se kući. Tišina...